Castelló de la Plana, 6 i 7 de Juliol .

Esta I Conferència Internacional sobre l’Educació en Enginyeria vol obrir un debat sobre les competències associades a la sostenibilitat i responsabilitat social en els estudis d’enginyeria i com treballar eixes competències des de la docència.

Una de les àrees del programa està dedicada a l’Aprenentatge -servici i compromís social en enginyeria.

El termini per a l’enviament de resums acaba el 4 de Juny.

Més informació en la web http://engineeringeducation.uji.es

El dia 17 de maig a les 13 hores, l’alumnat de la Menció de Música dirigits pel Prof. Vicente Alonso oferirà en el hall de la Facultat de Magisteri el concert de final de curs, al què tot el grup de cApSa està invitat. L’obres que s’interpretaran són les següents:

– Guillermo Tell…. Rossini (Obertura)

– L´Arlésienne…. Bizet (Suite núm. 2)

. Menuet

. Farandole

– O meu babbino caro…. Puccini

– One moment in time…. Houston

– Carmina Burana…. Orff

. In Trutina . Au Formosissima

. O Fortuna

Esteu tots/es invitats/des

Ja està obert el període d’inscripció per al VIII Congreso Nacional y III Internacional de Aprendizaje-Servicio Universitario APSU8, a celebrar a Sevilla durant els dies 13 i 14 d’octubre de 2017. Vos recordem que fins al 4 de Juny la inscripció estarà bonificada. A partir d’eixa data i fins al 15 de setembre la inscripció serà l’estàndard. Per a més informació podeu consultar la pàgina web del congrés http://upo.symposium.events/event_detail/9456/detail/viii-congreso-nacional-y-iii-internacional-de-aprendizaje-servicio-universitario.-aps-u8.-sevilla20.html

Divendres passat 28 d’abril va tindre lloc en el Saló de Graus del Rectorat de la Universitat de València l’acte d’entrega de la 1a edició dels premis RAGALO a l’impuls de l’ApS. L’acte va estar presidit pel rector de la UV Esteban Morcillo Sánchez, que va estar acompanyat pel Vicerector de Polítiques de Formació i Qualitat Educativa Ramón López Martín i la Directora del Centre de Formació i Qualitat “Manuel Sanchis Guarner”. L’entrega de premis es va desenrotllar en el marc de la Jornada de treball de la Xarxa UVApS i les exposicions de la primera promoció dels ApS puntuals de la UV.

PREMI-banner

En el mes de març, el jurat, format pel Rector Esteban Morcillo, els Vicerectors Isabel Vázquez i Ramón López-Martín, Pilar Aramburuzabala (vocal d’ApS -uni) i Roser Batlle (de la Xarxa Espanyola d’Aprenentatge Servici) , ha fallat sobre les candidatures presentades a RAGALO-impuls de l’ApS, premis ideats amb ple convenciment de la força educadora i educativa que deté l’ApS i que reconeix a la figura de la professora Rafaela García López, una de les impulsores del mateix en la Universitat de València. Els premis se centren en les modalitats següents:

Ciències de la Salut. PREMI: Yolanda Sánchez-Cabrera. “BPoD.cat. Amb una imatge al dia és pot arribar molt lluny”.

Ciències Socials i Jurídiques. PREMI EX-AEQUO: Sergio Ferrando Félix. “Escola Rural i ApS: de model passat a referent pedagògic” i Cristian Gadea Sastre/Inmaculada Roselló Almela: “Amigo Invisible”

EDUCACCION (Ciutadania Crítica Global) . PREMI: Pablo Ramos Ramos. “Historias de Siria, de la concienciación local a la ayuda internacional”.

L’acte d’entrega dels Premis RAGALO serà el dia 28 d’abril, divendres, en la sala de Juntes de Rectorat (tercer pis) , a les 13:00, després de les exposicions de la primera promoció dels ApS puntuals que, per la seua banda, tindran lloc des de les 9:30″

image001

El pròxim dissabte 18 de febrero Quart Jove organitza una Trobada per a l’intercanvi d’experiències d’Aprenentatge-Servei i d’esta manera compartir reflexions i inquietuds sobre esta metodologia educativa i d’intervenció social.

Objectiu de la jornada: intercanviar informació i reflexions sobre experiències d’Aprenentatge-Servei realitzades en la Comunitat Valenciana i crear una xarxa de contacte entre persones que estan implicades en la difusió i la pràctica de l’ApS.

Qui pot participar? Qualsevol persona que estiga vinculada a experiències d’Aprenentatge-Servei o tinga interés per conéixer esta metodologia. Específicament: docents, persones d’entitats socials, tècnics i polítics de les administracions públiques que es dediquen a educació, joventut, participació ciutadana i, en general, de l’àmbit social.

INSCRIPCIÓ GRATUÏTA

Quan? El dissabte 18 de Febrer, de 9:00 a 13.30h.

On? Al Colegio San Antonio Abad (Av. Primat Reig, 2 de València)

Estructura i continguts:

9:00h. Benvinguda.

9.30h. Xerrada marc:”Elements per a un APS de qualitat” Jesús Gil. Professor Departament d’educació de la Universitat Jaume I.

10:30h. CAFÉ — Panell d´experiències

11.00h. Taller cooperatiu. Junts constuïm APS

12.00h. Presentació d’experiències i col·loqui.

13.30h. Final de la jornada.

Com presentar una experiència? En el moment de la inscripció heu de dir  si voleu compartir la vostra experiència d’ApS (hi haurà un panell d’experiències dels participants) i fer un breu resum d’esta en el mateix formulari. La comissió que organitza la jornada farà una selecció per a poder organitzar correctament el panell.

Entitats que colaboren:

Caixa Popular

Grupo Edebé

InteRed

Educo

gracia-navarro

La inscripció estarà oberta des del 19 de gener a les 10 hores fins al 26 de gener a les 14 hores. Esta dirigit principalment a professorat de la Universitat de València. Altres colectius hauran d’enviar un email a sfp-cursos@uv.es indicant el seu nom, cognoms, DNI i lloc de treball.

Hi haurà dues modalitats de seminari: una presencial de 8 hores i una altra semipresencial de 15 hores per a aquell alumnat que desitge completar eixes dos sessions presencials amb un desenvolupament pràctic dels coneixements adquirits en aqueixes sessions.

El seminari presencial (8 hores) es realitzarà els dies 2 i 3 de febrer, en horari de 9:30 a 13:30 hores i ho dirigirà la professora Gracia Navarro.

El seminari semipresencial (15 hores) afegirà a aqueixos dos dies un període de treball no presencial de 7 hores que coordinarà el professor de la UV Manuel Martí Vilar i que implicarà la realització d’un informe de treball que els professors concretaran durant les sessions presencials.

El SFPIE del Centre de Formació i Qualitat “Manuel Sanchis Guarner” certificarà aquesta activitat formativa en ambdues modalitats.. Es realitzarà en l’aula 2.1 del Centre de Formació i Qualitat “Manuel Sanchis Guarner”.

La visita s’emmarca dins d’un conveni de col·laboració signat entre la Universitat de Concepción (Xile) i la nostra institució i que completen algunes altres activitats, entre unes altres una conferència el 31 de gener sobre “Altes capacitats. El Programa de Talents de la Universitat de Concepción (Xile)”, que es desenvoluparà en la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de la Universitat de València i una altra conferència sobre “Responsabilitat Social Universitària en les societats del segle XXI”, que es realitzarà l’1 de febrer també en la UV, en el marc del Pla de Formació Integral del Professorat Universitari que organitza el SFPIE del Centre de Formació i Qualitat “Manuel Sanchis Guarner” (http://ir.uv.es/8qnavqi).

El termini per presentar propostes està obert fins al 15 de gener. Si no planeja presentar una proposta però desitja assistir, pot aprofitar la tarifa d’inscripció anticipada fins al 28 de febrer de 2017.

Una vegada més, el tema d’aquesta edició és Enfocaments Innovadors de l’Educació per a la Cultura Democràtica i les Societats Inclusives. Esperem donar-li la benvinguda a Martyn Barrett (Universitat de Surrey, Regne Unit) i Robert Bringle (Universitat d’Indiana – Purdue Universitat de Indianápolis, EUA) i estem encantats de rebre per primera vegada a Michael Byram (Universitat de Durham, Regne Unit) i Petra Rauschert (Universitat de Munich) com a oradors principals.

Per a més informació sobre l’esdeveniment, els oradors principals i la convocatòria de propostes, visite el lloc web de la conferència (http://ticfie.us7.list-manage.com/track/click?u=9e479517abb30d7d66ddb98f3&id=64ec4ff00e&e=5d84bf8592). Mantinga’s atent a les actualitzacions del programa de la conferència.

270Amb la finalitat de premiar projectes que hagen emprat amb èxit la metodologia Aprenentatge Servei (ApS) en organitzacions durant l’últim curs acadèmic 2015-2016 i el primer semestre del curs 2016-2017, es va presentar a l’octubre el Premi RAGALO a l’impuls de l’Aprenentatge Servei. A partir de l’1 de desembre i fins al dia 22 d’aqueix mateix mes els estudiants de grau, postgrau o màster de la Universitat de València podran presentar la seua candidatura. Ho podran fer en forma individual o com a grup, si és així com han desenvolupat el seu projecte.

El premi RAGALO desitja, així, homenatjar a la professora Rafaela García López, Catedràtica de Teoria de l’Educació de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació, qui va ser impulsora d’aquesta metodologia d’aprenentatge des de les aules de la nostra institució.

La presentació de les candidatures es pot fer a través de l’ENTREU (http://entreu.uv.es), o per via postal, sempre que es justifique en un document apart i de forma concreta el motiu que impedeix als/les candidats/as utilitzar la primera via establida.

Existeixen cinc modalitats de premi; quatre d’elles responen a àrees de coneixement en les quals la UV té docència, és a dir: Arts i Humanitats, Ciències de la Salut, Ciències Socials i Jurídiques, Ciències Bàsiques, Experimentals i Enginyeria. L’última, per la seua banda, respon a un reconeixement que es desitja fer a aquells projectes que pretenguen I evidenciar de manera explícita el seu compromís amb un aprenentatge crític. Aquest últim premi rep el nom de Educacción: Ciutadania Crítica Global.

Els premis, que consisteixen en una quantitat econòmica de 300 euros que els/les guanyadors/as donaran a la institució en la qual han realitzat el seu projecte, es lliuraran al març de 2017, coincidint amb les exposicions finals dels projectes puntuals de ApS que formen part del nou programa cApSa de la Universitat de Valéncia en el seu ferm propòsit d’institucionalitzar aquesta metodologia d’aprenentatge.

 

Més informació sobre el Premi RAGALO: http://www.uv.es/sfpie/formacio/capsa/folleto-RAGALO.pdf
Inscripció de candidatures:  http://entreu.uv.es
Més informació sobre cApSa: http://www.uv.es/aps

270Divendres passat 18 de novembre la classe dedicada a l’assignatura AEM2 (Aprenentatge i Ensenyament de la Llengua Anglesa) en el Màster de secundària de la UV va estar dedicada íntegrament a una activitat pràctica d’ApS com a ferramenta de treball col·laboratiu en l’aula de secundària.

L’ApS (SL, Service Learning en anglés) es va plantejar com una metodologia a cavall entre l’aprenentatge per tasques i l’aprenentatge integrat de contingut i llengües (AICLE/CLIL) , per això, es va posar en pràctica el dia que hi havia entre les sessions d’estos altres dos mètodes.

Després d’una presentació informativa per mitjà de recursos visuals com power point, vídeos, articles acadèmics, exemples pràctics de disseny d’activitats, desenrotllament de la metodologia ApS i altres, tot ells en anglés, es va plantejar el treball experiencial, l’aprendre ApS fent. Se’ls va repartir a l’alumnat, dividit en equips, unes fitxes pràctiques sobre les quals havien de reflexionar per a, en primer lloc fer un diagnòstic de les comunitats que els rodejaven i, en segon, preparar una intervenció en basada en l’aprenentatge servici. Eixos models de fitxes els serviran, en cas d’així decidir-ho, per a replicar el model vist en l’aula en les seues pràctiques en centres de secundària que tindran lloc el pròxim hivern i, si es donara el cas, poder elaborar els seus Treballs de Fi de Màster sobre els resultats obtinguts.